Les Services canadiens de l’ouïe (SCO) sont régulièrement sollicités pour fournir des renseignements pertinents sur les questions liées à l’audition et à la santé auditive. Voici quelques exemples récents des SCO dans la communauté.  

Cliquez sur les manchettes ci-dessous pour consulter l’article au complet. Les liens proviennent de sources externes.

Un travailleur essentiel sourd et aveugle retourne au travail grâce au soutien des SCO
Avril 2021
Client des services aux personnes sourdes et aveugles, Craig a été touché par la pandémie lorsque l’entreprise de fabrication pour laquelle il travaillait a fermé en mars 2020. Peu de temps après, les SCO recevait un appel de son employeur, les informant que le poste de Craig était considéré comme essentiel et qu’il devait reprendre le travail, en respectant les nouvelles mesures de santé et de sécurité en vigueur. Grâce à l’aide des services pour personnes sourdes et aveugles, Craig a pu retourner travailler en toute sécurité. 

Grâce aux services pour personnes sourdes et aveugles, une cliente profite de son indépendance et de temps de qualité avec sa famille 
Avril 2021
Au moment où Karen s’est tournée vers les services aux personnes sourdes et aveugles des SCO, elle ne quittait son appartement que pour visiter sa famille une fois par mois. Elle en profitait pour faire toutes ses courses en même temps, ce qui ne lui laissait guère de temps de qualité avec sa famille. Grâce aux services pour personnes sourdes et aveugles, elle peut maintenant profiter du temps passé avec ses proches tout en jouissant de la liberté d’une vie indépendante. 

Témoignage du client: Ramandeep 
Avril 2021
Ayant grandi en Inde, Ramandeep n'avait aucune idée qu'il existait d'autres personnes Sourdes comme elle. Elle utilisait la Langue des Signes maison pour communiquer avec sa famille et ses amis , mais elle n'a jamais appris la Langue des Signes formelle ou comment lire ou écrire. Elle était déconnectée du monde et timide. Mais tout a changé après que Ramandeep s'est inscrite au programme de cours de langue pour les nouveaux immigrants au Canada (CLIC) aux Services Canadiens de l'Ouïe.

Un client sourd et aveugle fait prospérer son commerce grâce au soutien des SCO 
Mars 2021
Lorsqu’elles entendent les mots “sourd et aveugle”, certaines personnes ont tendance à penser aux handicaps d’une personne plutôt qu’à ses capacités. Comme l’explique notre préposée au soutien des personnes sourdes et aveugles, l’un de nos talentueux clients a trouvé, avec le soutien des SCO, une façon de s’épanouir. 

Let's Talk About Hearing Loss
January 28, 2021
Untreated hearing loss has been documented to be connected to social isolation, loneliness and reduced quality of life. As people develop hearing loss, it becomes increasingly difficult for them to interact with others, often resulting in avoidance of social situations and potential withdrawal from family and friends.  Find out how with the help of CHS Hearing Care Counselling Services, CHS client, Phyllis Salem, was able to better cope with her hearing loss, turning what seemed like big obstacles into opportunities, leading to improved quality of life and well-being. 

Student's accessibility school project lands grant for CHS
December 2020

A student from Whitby, Ontario has been awarded the Youth and Philanthropy Initiative (YPI) Grant. Emmanuel Rogerson advocated for Canadian Hearing Services, which empowers Deaf and hard of hearing people. Emmanuel's win means CHS will be awarded funding to continue its work. The YPI initiative exposes high school students to social issues, local charities, and philanthropy.

Client success story: Shadae
December 2020

Since enrolling in CHS's Literacy and Basic Skills program, Shadae is more confident and outgoing - she also has a new job!

Assistive Tech Improving the Lives of People with Hearing Loss
October 22, 2020

According to Statistics Canada, more than one million adults across the country reported having a hearing-related disability. Yet, many Canadians impacted by hearing-related disabilities, continue to face barriers to communication and a lack of accessibility. Michael Warburton, Director of Client Engagement for Canadian Hearing Services, explains the vital role of technology in enabling people with accessibility challenges to live healthy, productive, independent, and dignified lives.

Masks, Plexiglas create barriers for Ontario’s hearing loss community
October 20, 2020
Rex Banks, a doctor of audiology and director of hearing health at Canadian Hearing Services, said there are numerous transcription apps out there that individuals can download to their mobile devices, but there are other ways to transcribe as well.

Western University Students create see-through masks for lip-reading
July 25. 2020
Two students at Western University have created one solution to assist the Deaf and hard of hearing with communication challenges and mandatory mask wearing. Our head of audiology, Rex Banks, shares information on this topic with CTV Ottawa.

The Push for Clear Masks
July 24, 2020
With masks now mandatory in many cities the Deaf and hard of hearing who rely on lip reading & visual cues face communication challenges. Our head of Audiology, Rex Banks, speaks with Marcia MacMillan of CTV News National on this topic.

Communication key while wearing face coverings: expert
July 21, 2020
Our head of audiology, Rex Banks, shares some communication strategies and tips on how to best communicate with the Deaf or hard of hearing.

Face shields not a good substitute for face masks, says Sudbury's health unit
July 9, 2020
To slow the spread of COVID-19, mas wearing has become a part of many people’s lives. But it can also pose a challenge for the Deaf and hard of hearing who may rely on lip reading and other visual cues. Our head of audiology, Rex Banks, weighs in.

CHS in the News Archives